Betalings- og afbudspolitik
Sessioner ved personligt fremmøde betales netto kontant. Der kan betales kontant, med Mobile Pay eller bankoverførsel. Onlinesessioner betales forud senest 12 timer før. Når betalingen er bekræftet skriftligt er bookingen gyldig.
Afbud skal ske skriftligt senest 12 timer før. Ved udeblivelse eller afbud senere end 12 timer før sessionens start, betales fuldt honorar.
Privatlivspolitik
Retningslinjer for behandling af personoplysninger for kunder i forbindelse med opfyldelse af aftale hos steuch+co, CVR-nr. 21152501.
Som følge af indgået aftale med steuch+co accepteres denne privatlivspolitik.
Oversigt:
1.0 Generelt
2.0 Personoplysninger
2.1 Hvad er personoplysninger?
2.2 Hvor længe opbevares personoplysninger?
2.3 Hvad bruges personoplysninger til?
2.4 Hvordan beskyttes personoplysninger?
2.5 Retten til adgang til personoplysninger
2.6 Retten til berigtigelses af personoplysninger
2.7 Retten til sletning af personoplysninger
2.8 Kan behandlingen af personoplysninger ændres?
3.0 Kontakt
Generelt
Gennem aftale med steuch+co indsamles der personoplysninger om jer/dig.
Disse retningslinjer er udarbejdet ud fra EU’s Databeskyttelsesforordning, som får virkning i Danmark fra 25. maj 2018, samt den nye danske databeskyttelseslov, der (samlet ”gældende lovgivning”).
Nedenfor kan læsde om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem der kan kontaktes, hvis der er spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.
Personoplysninger
Hvad er personoplysninger?
steuch+co indsamler almindelige kontaktoplysninger, når der indgås aftale med os. Det er primært oplysninger som navn, bopæl, telefonnummer, e-mail mv. Oplysninger vedrørende aktie- og eller anpartsselskabers navn, adresse mv. vedrører ikke en fysisk person og er derfor ikke omfatte af persondataforordningen.
De personoplysninger, som indsamles, bruges til at identificere jer/dig som kunde/klient samt levere den behandling, I/du har købt af steuch+co.
De personoplysninger, som indsamles i forbindelse med opfyldelsen af aftalen, vil blive opbevaret i elektroniske behandlingssystem.
Hvor længe opbevares personoplysninger?
Opbevaring af personoplysninger afhænger af, hvor længe aftalen med steuch+co består.
Når der købes en session hos steuch+co, har steuch+co brug for personoplysninger som dokumentation for udstedelse af faktura, og oplysningerne opbevares så længe behandlingsforløbet varer, eller i fem år i henhold til bogføringsloven.
Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, i steuch+co’s elektroniske behandlingssystem.
Personoplysninger vil som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører. Hvis aftalen f.eks. er ophørt november 2017 og regnskabsåret følger kalenderåret, er steuch+co efter gældende regler forpligtet til at opbevare oplysningerne indtil tidligst udgangen af 2022. Når personoplysningerne ikke længere er relevante, og steuch+co ikke er forpligtet til at opbevare dem, vil alle personoplysninger vedrørende dig blive slettet.
Hvad bruges personoplysninger til?
De indsamlede personoplysninger, bruges først og fremmest til almindelig identificering af kunden, herunder eksempelvis til opfyldelse af den aftale, der er indgået med steuch+co og udstedelse af faktura.
Oplysningerne vil som udgangspunkt ikke blive videregivet til tredjepart. Imidlertid kan almindelige kontaktoplysninger videregives til vores samarbejdspartnere, såfremt vi har brug for deres hjælp til opfyldelsen af aftalen.
Derudover behandles oplysninger, hvis behandling er nødvendig for, at steuch+co (eller tredjemand) kan forfølge en legitim interesse, medmindre hensynet til kunden går forud herfor.
Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.
Retten til indsigt i personoplysninger
Som kunde hos steuch+co er der ret til at få bekræftelse på, om personoplysninger behandles og i givet fald adgang til personoplysningerne.
Kunden er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om Jer, som er afgivet til steuch+co (dataportabilitet). Kunden er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger.
Retten til berigtigelse af personoplysninger
Kunden har ret til at få urigtige personoplysninger berigtiget af steuch+co uden unødig forsinkelse.
Retten til sletning af personoplysninger
Kunden har ret til at få slettet personoplysninger uden unødig forsinkelse, hvis steuch+co ikke fortsat har en legitim interesse i at opbevare dine personoplysninger.
Bemærk venligst, at såfremt steuch+co i henhold til gældende lovgivning er forpligtet til at opbevare oplysningerne, kan ikke kræves, at personoplysninger slettes.
Beskyttelse af personoplysninger
Ifølge gældende lovgivning skal personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Personlige oplysninger gemmes i det elektroniske behandlingssystem.
Sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om behandling af personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til rettigheder som kunde.
Ændringer i behandlingen af personoplysninger
Steuch+co forbeholder sig ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Ændres retningslinjerne, rettes datoen for ”sidst opdateret” nederst på siden. Disse retningslinjer bliver evalueret og om nødvendigt revideret en gang årlig.
Kontakt
Hvis der ønskes adgang til de oplysninger, som er registreret hos steuch+co, skal der rettes henvendelse til Marie Louise Steuch på tlf.: 70205063 eller mail info@steuch-co.dk.
Er der registreret forkerte data, eller er der indsigelser, skal der rettes henvendelse samme sted. Der er mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret.
Hvis der ønskes at klage over steuch+co’s behandling af personoplysninger kan dette ske til Datatilsynet:
Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, Telefon: 33 19 32 00, E-mail: dt@datatilsynet.dk
Redigeret 2019